Piedl Hírek

Tökéletes társ minden úton. A nyüzsgő városi rohanáshoz megfelelő modelltől, a tágas üzleti, és az innovatív elektromos járműig a ŠKODA választéka mindent lefed. Találja meg az Ön számára tökéletes ŠKODA modellt!

  1. Hírek
  2. SKODA 130
Aktuális

SKODA 130

Idén ünnepli fennálásának 130-ik évfordulóját a Škoda Auto

Skoda130 Open Corner

Nem is akárhogy! A Škoda Auto Párizsban, a február 5-9. között megrendezésre kerülő Rétromobile veteránautó-kiállításon ünneplte fennállásának 130. évfordulóját. A Škoda France-szal együttműködve a cseh autógyártó 16 járművet állított ki, amelyek három évszázad autótörténelmét ölelték fel. A Rétromobile a világ egyik legelismertebb veteránautó-kiállítása, amely évente körülbelül 130 000 nemzetközi látogatót vonz.

skoda2

A kiállítás bemutatta a Škoda gyökereit, egészen a 19. század végéig visszanyúlva, például az 1897-es L&K Slavia kerékpár másolatával, valamint két történelmi motorkerékpárral. Az 1903-as L&K BZ egy 331 cm³-es, egyhengeres motorral volt felszerelve, amely akár 60 km/h sebességre is képes volt, míg az 1905-ös L&K CCR a motorkerékpár-tervezés terén elért folyamatos fejlődést tükrözi.

A jubileumi kiállítást a Škoda legelső autója, az L&K Voiturette A egészítette ki. Ez a modell 1905. október 29-én debütált, és egy 1 005 cm³-es, kéthengeres motor hajtotta, amely 7 lóerős teljesítményével akár 40 km/h sebességet is elérhetett.

Az 1929-es Škoda L&K 110 az 1925-ös év utáni időszakot képviselte, amikor a Laurin & Klement összeolvadt a Škoda ipari csoporttal, ami idővel a járművek átnevezéséhez vezetett. Egy másik figyelemreméltó kiállítási darab az 1934-es Škoda Popular Sport Coupé volt: egy rendkívül ritka modell, amely mindössze 5 példányban készült, és nemrégiben került a Škoda Múzeum gyűjteményébe. Ezt a korszakot a Škoda Rapid OHV 1940-ből tette teljessé, amely a Popular testvérmodellje, aerodinamikus karosszériával és 110 km/h-s végsebességgel.

Skoda3

A 20. század második felét négy autó képviselte, amelyek a Škoda fejlődésének sokszínűségét mutatták be. Az 1958-as Škoda 1201 STW, amely többféle karosszériaváltozatban készült – beleértve egy mentőautót is –, egy szervizjármű színeiben jelent meg. Az 1961-es Škoda Felicia, amelyet egy 1 089 cm³-es, négyhengeres motor hajtott, és 50 lóerős teljesítményével akár 130 km/h sebességet is elért, az 1960-as évek eleganciájának ikonjává vált.

A látogatók találkozhattak a Škoda standján egy masszív terepjáróval, az Új-Zélandon 1966 és 1973 között gyártott Škoda Trekkával is, amelyet a Škoda Octavia Super mechanikai elemeiből építettek. A válogatást az egyedülálló Škoda 110 Super Sport Ferat zárta, egy különleges modell, amelyet kifejezetten a kultikus cseh horrorfilm, a Ferat vámpír (Upír z Feratu) számára készítettek 1981-ben.

A Škoda 21. századi modelljeit öt jármű képviselte. Az 2003-as Škoda Octavia WRC a márka motorsport iránti elkötelezettségét emeli ki, míg a 2005-ös Škoda Superb Tour de France a professzionális kerékpározáshoz fűződő szoros kapcsolatait tükrözi. A 2014-ben bemutatott Škoda Yeti Extreme Concept egy nagy teljesítményű bemutatóautóként készült. A párizsi kiállításon a Škoda jelenlegi gyártási kínálatát két elektromos modell képviselte: a Škoda Enyaq és a teljesen új Škoda Elroq.

Skoda4

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.