Újdonság a ŠKODA-ról
2019.01.15.

A ralivilágbajnok és a KODIAQ RS

Ha valaki, akkor Jan Kopecký, a ŠKODA WRC2-es csapatának világbajnok pilótája pontosan tudja, hogy milyen egy igazán sportos autó. Hiszen a versenyek során egy FABIA R5 volánja mögött ül, a magánéletben pedig egy ŠKODA OCTAVIA RS 245 várja a parkolóban. Ám most egy SUV-t kellett próbára tennie, ráadásul egy versenypályán. Egyedül. Itt igazán semmi másra nem kellett figyelnie, csak hogy élvezze annak erejét és sportos karakterét. Ja, hogy eddig nem mondtuk? Ez az SUV a KODIAQ RS volt.
KODIAQ RS

Az elvárások nem voltak éppen kicsik a részéről. Egy jó autótól szerinte alap, hogy nagyszerűen kezelhető legyen, arról nem is beszélve, hogy a motor kellő tartalékkal szolgáljon, ha meg kell előzni valakit az út során.

Amikor először látta a KODIAQ RS-t, a népszerű ŠKODA SUV új sportos változatát, rögtön felcsigázta a kíváncsiságát. „Személy szerint én az SUV modelleket inkább az off-road vezetéssel társítom, de tökéletesen megértem, hogy mennyire praktikusak lehetnek a családi használatra is” – mondta Kopecký, elismerve, hogy egy számára kicsit ismeretlen az SUV-k világa.

„A KODIAQ RS hatalmas meglepetést okozott a pályán. Nagyon magabiztosan viselkedett, rendkívül közvetlen a kormányzása, és sokkal-sokkal sportosabb annál, mint amire számítottam. Bőségesen elegendő a motor ereje és nyomatéka, nagyon jó a vezetői pozíció a kormány mögött, és meglepően jól kezelhető a mérete és súlya ellenére. Ez egy nagyon jól kitalált és összerakott autó”- mondta el első benyomásait.

A KODIAQ RS nem rejti véka alá sportos jellegét. A kétliteres bi-turbó dízel motor 240 lóerőt kínál, rendkívüli, 500 Nm-es nyomatékkal. Ez az erő azonnal rendelkezésre áll, ahogy a gázra lépünk, köszönhetően az intelligens összkerékhajtásnak és a 7 fokozatú DSG automat váltónak. Adaptív lengéscsillapítók, sportülések? Mindkettő széria, ahogyan a 6,9 másodperces százas gyorsulás, és a 221 kilométeres végsebesség is.

Jan Kopecký ezután egy keményebb próbára is lehetőséget kapott a KODIAQ RS volánja mögött. Nem csak egy nagy versenypályán hajthatta meg a KODIAQ RS-t, de azt is kipróbálhatta, hogy a váratlan helyzetekben hogyan viselkedik a legsportosabb medve. Persze Kopecký nem az a típus, aki meghátrál egy ilyen feladattól. A teszt után a lelkesedése nemhogy alább hagyott volna, hanem tovább nőt! A végén nem csak visszaadni nem akarta a KODIAQ RS-t, de egyenesen kijelentette, hogy rendel magának egyet.

„Ami leginkább tetszett benne, az a robbanékonysága. Jó érzés belegondolni, hogy milyen egyszerű és biztonságos lehet ezzel a KODIAQ RS-el megelőzni egy lassú teherautót. Ez nagyszerű, mert számomra nagyon fontos a biztonság. A karosszéria nagyon merev, a futómű kellően kemény és jól hangolt, így nem dülöngél a kanyarokban. Ennek köszönhető, hogy akár finoman meg is csúsztathatjuk egy kanyarban, ami egy ekkora autónál nem megszokott”-  tette még hozzá.

És hogy mi nyűgözte le még a ralivilágbajnokot a KODIAQ RS-ben? “A hangja fenomenális! Kívül és belül is nagyon jó hallgatni. A hangja alapján senki nem gondolná, hogy 4 hengeres dízelmotor hajtja. Ami elsőre eszébe jut mindenkinek, hogy ez legalább egy 8 hengeres motor”- zárta Jan Kopecký.