Újdonság a ŠKODA-ról
2019.02.04.

60 éves az OCTAVIA

Ha megkérünk valakit, hogy mondjon egy ŠKODA modellt, szinte biztos, hogy az Octaviát említi majd. Nem véletlenül, hiszen ez a név összeforrt a márkával.
60 éves az OCTAVIA

Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt jelenti „nyolcadik”. A modell esetében nem csak azért passzol tökéletesen ez a név, mert az első OCTAVIA volt a nyolcadik modell, amit a második világháború után bemutatott a ŠKODA, hanem azért is, mert ez a nyolcadik ŠKODA, amelyben a független kerékfelfüggesztés megtalálható a megoldás 1933-as első alkalmazása óta

Az első OCTAVIA motorházteteje egy 1,1 literes, soros négyhengeres motort rejtett, ami 38 lóerős volt, és a hátsó kerekeket egy négyfokozatú sebességváltón keresztül hajtotta. Legnagyobb sebessége 110 km / h volt, és 100 km-en 7,7 liter benzint fogyasztott. A sorozat csúcsmodellje az OCTAVIA SUPER volt, melyben egy nagyobb, 1,2 literes motor dolgozott, és 44 lovas volt.

1960 szeptemberében indult az OCTAVIA COMBI gyártása, mely már akkor is hatalmas csomagtérrel rendelkezett. A hátsó támlákat ledöntve akár 1050 literes csomagtér is kialakítható volt, melyet egy vízszintesen osztott ajtón keresztül lehetett megközelíteni.  

Az első ŠKODA OCTAVIA 1959 januárjában látta meg a napvilágot. Az „Octavia” latinul azt  jelenti „nyolcadik”. A modell esetében nem csak azért passzol tökéletesen ez a név, mert az első OCTAVIA volt a nyolcadik modell, amit a második világháború után bemutatott a ŠKODA, hanem azért is, mert ez a nyolcadik ŠKODA,  amelyben a független kerékfelfüggesztés megtalálható a megoldás 1933-as első alkalmazása óta.
 
Az első OCTAVIA motorházteteje egy 1,1 literes, soros négyhengeres motort rejtett, ami 38 lóerős volt, és a hátsó kerekeket egy négyfokozatú sebességváltón keresztül hajtotta. Legnagyobb sebessége 110 km / h volt, és 100 km-en 7,7 liter benzint fogyasztott. A sorozat csúcsmodellje az OCTAVIA SUPER volt, melyben egy nagyobb, 1,2 literes motor dolgozott, és 44 lovas volt.

1960 szeptemberében indult az OCTAVIA COMBI gyártása, mely már akkor is hatalmas csomagtérrel rendelkezett. A hátsó támlákat ledöntve akár 1050 literes csomagtér is kialakítható volt, melyet egy vízszintesen osztott ajtón keresztül lehetett megközelíteni.  
 
Az utolsó kétajtós OCTAVIA, egy szürke SUPER volt, 1964. április 11-én gördült le a gyártósorról Mladá Boleslavban. Helyét nem más vette át, mint az 1000/1100 MB, amely az első farmotoros önhordókarosszériás modell volt a márkánál. Az utolsó kombit 1971. december 21-én Kvasiny-ben gyártották le.

Kevesen tudják, de 1966-ban a robusztus és megbízható ŠKODA OCTAVIA alapjaira építették a TREKKA-t, az első új-zélandi autót, amelyet a cseh autógyártóval szoros együttműködésben fejlesztettek ki.

Az OCTAVIA a ŠKODA márka szinonimájává vált. Az első modern 5 ajtós OCTAVIA 1996 áprilisában debütált. Megőrizve a legendás ős szellemiségét, az új modell is hatalmas csomagtartóval érkezett: az alapban 528 literes teret, az ülések lehajtásával 1 328 literesre bővíthettük. Ezt két évvel később egy még tágasabb modell, az OCTAVIA COMBI, majd 1999-ben az összkerékhajtású kivitel követte.

A modern ŠKODA OCTAVIA második generációja, amelyet 2004 és 2013 között gyártottak, tovább öregbítette a modellsorozat hírnevét, és olyan újdonságokat hozott, mint  a közvetlen üzemanyag-befecskendezésű benzinmotorok vagy a DSG duplakuplungos automataváltó.

Ma is futó harmadik generációs OCTAVIAA 2012 novemberében került gyártásba, és 2017 februárjában teljesen megújult. A jelenlegi ŠKODA kínálat központi darabja, úgyis szokták emlegetni, hogy a márka szíve. Rendkívül sikeres széria, már több mint 2,5 millió ügyfél választotta magának valamilyen kivitelét.